Shopping sakan:

Kisah #1:

Bersempena dgn hujung minggu kami pun "decided" nk keluar shopping di Sogo kerna bnyk benda "on offer" sempena "YES!" - year end sale.

Biler perut terasa lapor aku teringat ada sebuah tempat makan berhampiran yg menjual favorite "kuey teow special" yg bisa aku kunjungi tahun2 sebelum ini yg chefnya berbangsa China...

Biler aku ajak wife pi ke tempat itu untk belanja dia kuey teow favorite aku, dia telah bertanya, "Abm dulu selalu pi makan situ halal ke?" Tanpa fikir panjang aku menjawab, "Halal la, apa x nyer, Abm nmpok depan gerai tu ada tergantung gambo chefnya tengah salam dgn Dr Mahathir!"...

Selepas mendpt "jelingan protes", kami terus makan di gerai sebelah yg menjual nasi campur ala Kelantan - innalillah

Kisah #2:

Seusai solat zuhur di surau Sogo, aku telah keluar untk menunggu wife yg x muncul2 dri surau wanita...

Terfikir mungkin dia lama lg kerna ada ramai org aku telah turun ke tingkat bawoh di mana kete kami di parkir untk menyimpan barangan yg telah dibeli sebelum solat tdi...

Apabila aku sedang melangkah turun dri escalator tetiba seseorg telah menyapa aku, "Assalamualaikum Hj!" Selepas ku jawab salam ghupernya yg tegur itu Tok Imam masjid kariah ku yg berpakaian "preman" dgn isteri beliau disebelah menguntum senyuman...

Selepas bertegur saper dia pun beredar untk sambung shopping di tingkat atas...

Di dlm hatiku lalu terdetik, "Imam pun manusia juga yg ada keperluan hidup dan sesekali perlu bwok wife shopping2, bkn hanya berjubah duduk dimasjid tunggu waktu solat!" ' innalilla.

0 comments:

Post a Comment