Selepas 40 tahun:

Hari ini mungkin hari yg paling bersejarah untk ku kerna telah diizinkan Nya sekali lg untk mengimbau kembali kisah lama tika ku dtg ke Pekan Baling dan hampir2 lemas di sebatang tali air.....

Seingt aku tika itu aku dlm coti semester dan telah mengikut Kakak yg balik ke rumah suaminya di sebuah kampung x jauh dri Pekan Baling...

Yg membuatkan aku x akn dpt melupakan Pekan Baling adalah kerna pengalaman ku yg hampir2 lemas suatu ketika dulu dan jika x kerna seseorg yg telah "menyentap" ku ke atas sudah pasti aku x akn dpt nok membuat posting ini!

Semenjak peristiwa itu, yg peliknya hanya hari inilah, selepas 40 tahun, baru aku diberi rezeki untk sekali lg melawat Pekan Baling, (yg semmgnya sudah bnyk sekali berubah!) kerna ada jemputan kenduri kawen...

Aku telah mengambil kesempatan ini untk melawat ke lokasi kejadian dgn di teman oleh anok sedara ku yg kebetulan berusia 40 tahun untk mengimbau kembali detik2 "aman" semcm dibuai mimpi yg dpt ku rasai tika mula tenggelam ke dasar tali air tersebut seblom sempat disentap oleh seorg insan yg Allah izinkan untk menyelamatkan nyawa ku....

SubhanAllah, aku bersyukur ya Allah kerna Kau izinkan aku masih bernafas lg untk menghabiskan sia2 baki hidup ku dlm rahmat Mu....

0 comments:

Post a Comment