Doa - Prayer

Ya Allah hanya bagiMu segala puji atas nikmat rahmat Kau kurniakan

Ya Allah ya Rabbi

Rahmatkanlah akan penghuluku keluarga dan para sahabatnya
Rahmatkanlah akan segala anbiya’ dan pesuruhMu
Rahmatkanlah akan segala para wali dan syuhada’
Rahmatkanlah akan segala hambaMu yang beriman
Maka demi kebesaran dan kemuliaanMu
Pula aku mohon kebajikan pula aku mohon perlindungan
Berikanlah aku kekuatan imanku
Banyak rezekiku panjang usiaku
Dalam rahmat dan sejahtera
Jauhilah daku dengan bala dan celaka
Jauhilah daku dengan dosa jahat dan duka nestapa

Ya Allah ya Rahman

Aku mohon limpah perkenan dan keampunanMu
Aku mohon petunjuk dan keredaanMu
Jadikanlah doaku ini tiang sinar cahaya
Hikmatnya bisa menerangi ceruk rantau bumi
Hikmatnya bisa menyapu buih-buih laut
Hikmatnya bisa memindahkan setiap biji pasir Sahara
Jadikanlah doaku ini senjataku
Buatku perolehi kemenangan dunia akhirat

Ya Allah ya Rahim

Jauhilah umatMu daripada pecah belah
Jauhilah bangsaku daripada lembah hina dina
Jauhilah kami daripada jalan Kau murkai

Ya Allah ya Tuhanku

Biar padaMu sahaja kami berlindung...

Ameen..

Nukilan: A Aziz Deraman
5 Julai 1988
Heard on Radio IKIM.fm : 14 March 2012

0 comments:

Post a Comment